f.a.q.

MASZ JAKIEŚ PYTANIA? 

Poznaj nasze urządzenia. Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

JAK ODNOWIĆ ABONAMENT NA KOLEJNY OKRES I ILE TO KOSZTUJE ?

Aby odnowić abonament należy dokonać zakupu subskrypcji odwiedzając  Sklep Trackimo . Klient otrzyma możliwość dokonania zakupu wedle swoich preferencji: 1 Rocznej lub 1 Miesięcznej Globalnej subskrypcji. Odnowienie miesięcznej subskrypcji to koszt 24,50zł/ 1 mies, natomiast aktywacja rocznego abonamentu to koszt 245,00zł/ 1 rok. Płatność może zostać dokonana za pomocą PayU, dotpay.pl, konta PayPal lub za pomocą przelewu tradycyjnego.

Po dokonaniu transakcji klient otrzyma na podany wcześniej adres email kod aktywacyjny. Następnie należy zalogować się przez stronę WWW do panelu zarządzania – po lewej stronie obok nazwy urządzenia, należy rozwinąć ikonę ustawień, wybrać „Device Details” oraz „Extend your subscription”. W kolejnym kroku wybierz „Płatność kodem aktywacyjnym”. Pojawi się okno przedłużenia abonamentu wraz z prośbą o podanie kodu aktywacyjnego w miejscu „Coupon code”. Po wpisaniu poprawnego kodu abonament zostanie natychmiastowo odnowiony.

Co oznaczają diody Trackimo i jak sprawdzić czy urządzenie jest włączone?

Krótkie wciśnięcie czerwonego przycisku WŁĄCZ/WYŁĄCZ spowoduje wyświetlenie stanu urządzenia.Stany urządzenia:
1. Zielona dioda – urządzenie jest włączone

2. Czerwona dioda się zapala w momencie wyłączania urządzenia

3. Niebieska dioda po lewej stronie sygnalizuje, że urządzenie jest połączone z siecią komórkową

4. Gdy zapalą się dwie niebieskie diody wówczas urządzenie jest podłączone do sieci GSM i odbiera prawidłowy sygnał GPSUWAGA: Migające dwie niebieskie dioty to znak, że urządzenie nie określiło jeszcze dokładnej pozycji i próbuje połączyć się z siecią.


Jak długo Trackimo działa na jednym ładowaniu baterii?

Czas pracy na baterii zależy przede wszystkim od ustawienia częstotliwości odświeżania lokalizacji urządzenia (1/5/15/30/60min itd. – im częstsza tym krótszy czas pracy baterii) oraz zasięgiu sieci komórkowej. Zazwyczaj czas pracy urządzenia wynosi od 2 do 14 dni.

Jak aktywować urządzenie i zacząć monitorowanie urządzenia?

Należy zapoznać się z instrukcją , która przedstawia proces aktywacji urządzenia oraz pełną funkcjonalność urządzeń.

Co zrobić gdy po raz pierwszy chcę uruchomić Trackimo?

Po rozpakowaniu urządzenia należy:Naładować urządzenie przez co najmniej 12 godzin. Kolejne pełne naładowania zajmują około 1,5 h.Umieść urządzenie w miejscu dobre widoczności GPS i GSM, na zewnątrz lub koło okna.Włącz urządzenie wciskając czerwony przycisk włącz/wyłącz przez ok 4 sekundy. Zielona migająca dioda oznacza, że urządzenie się włącza.Zarejestrować konto: wejść na stronę Trackimo.pl i wybrać Zarejestruj się, a następnie podać adres e-mail i hasło do logowania na stronie i w aplikacji TrackimoPotwierdzić rejestrację: należy sprawdzić pocztę i potwierdzić rejestrację konta w systemieZalogować się na stronie trackimo.pl przy użyciu adresu e-mail i ustalonego wcześniej hasła (do zalogowania konieczne jest wcześniejsze potwierdzenie rejestracji adresu e-mail). Po zalogowaniu należy kliknąć pomarańczowy przycisk aktywacji urządzenia i podać informacje w formularzu rejestracji.Podczas aktywacji potrzebny będzie numer urządzenia (Device ID) który można znaleźć na opakowaniu Trackimo lub na urządzeniu – pod baterią lub na wymiennej klapce.

Gdzie mogę znaleźć szczegółową instrukcję użytkownika?

Szczegółowa instrukcja użytkownika umieszczona jest na stronie Trackimo.pl w zakładce aplikacja oraz w stopce. Kliknij tutaj by zobaczyć  instrukcję .

Jak aktywować urządzenie i zacząć monitorowanie urządzenia?

Należy zapoznać się z instrukcją, która przedstawia proces aktywacji urządzenia oraz pełną funkcjonalność urządzeń. Lub Zobacz film jak należy aktywować urządzenie Trac

Chciałbym wyeksportować historię śledzenia – jak mogę to zrobić?

Eksport historii śledzenia: Po lewej stronie panelu po zalogowaniu na stronie trackimo.pl w sekcji historia z rozwijanego menu wybieramy zakres dat i następnie daty pomiędzy którymi dane mogą być wyeksportowane, następnie należy kliknąć Export CSV.Można również wyeksportować powiadomienia. Na górze ekranu obok przycisku aktywacji jest ikona powiadomień. Po kliknięniu na nią przycisk Export CSV zapisze plik zawierający listę powiadomień.

Jak sprawdzić czy urządzenie jest włączone?

Aby sprawdzić czy urządzenie jest włączone należy wcisnąć przycisk włącz/wyłącz na czas ok 1 sekundy. Wówczas jeśli urządzenie jest włączone zapalą się diody informujące o stanie urządzenia.Na przykład dioda po lewej stronie świeci ciągłym światłem przez 4 sekundy – pozycja ustalona na podstawie danych komórkowych- niedokładna, 2 diody palące się na niebiesko – pozycja ustalona, łączność zapewniona, 2 diody migają – pozycja nieustalona, oczekiwanie na dane z satelitów.Jeśli jednak krótkie wciśnięcie przycisku nie zapala żadnych diód, a urządzenie jest naładowane należy wcisnąć czerwony przycisk on/off i przytrzymać przez 4 sekundy aby je włączyć.

Czy mogę wyczyścić historię śledzenia?

Tak, możesz wyczyścić historię przebytej trasy w ustawieniach urządzenia lub kontaktując się z naszym działem wsparcia.

Czemu powiadomienia SMS na komórkę przestały docierać?

Prawdopodobnie limit dostępnych wiadomości SMS w danym miesiącu został wykorzystany (zwykle jest to 10 wiadomości miesięcznie).Po kliknięciu „Zarządzaj abonamentem” znajdującego się po lewej stronie panelu dostępnego po zalogowaniu można wybrać opcję „Zwiększ miesięczną liczbę alertów SMS” i rozszerzyć liczbę dostępnych powiadomień na telefon komórkowy. Powiadomienia wysyłane mailem nie są limitowane.

Czy mogę Trackimo podłączyć do ładowarki w samochodzie?

Tak, Trackimo może zostać podłączone do dostępnej w akcesoriach, dedykowanej ładowarki samochodowej umożliwiającej podłączenie zarówno do zasilania 12V dostępnego w autach osobowych, jak również 24V w ciężarówkach. Zasilanie i Trackimo może zostać umieszczone w ukrytym miejscu i zapewnić stały monitoring miejsca gdzie znajduje się auto.

Link do produktu Ładowarka Samochodowa


Czemu pokazywana lokalizacja nie jest dokładna?

Trackimo określa swoją pozycję na podstawie sygnału satelitarnego GPS oraz na podstawie sieci komórkowej w sytuacji gdy sygnał GPS nie jest dostępny. Gdy lokalizacja jest określona na podstawie danych opartych o telefonię komórkową jest mniej dokładna i ten fakt jest oznaczony pierścieniem wokół ikony lokalizacji Trackimo prezentowanej na stronie i w aplikacji mobilnej.

Moje urządzenie pokazuje cały czas 65% naładowania baterii. Czy to normale?

Tak, stan naładowania baterii Trackimo prezentowany jest w następujących poziomach: 100, 65, 50, 35, 10, 0%. Gdy poziom beterii spadnie poniżej 10% wysyłane jest powiadomienie o niskim stanie baterii w sposób określony w ustawieniach powiadamiania.

Czy mogę zatrzymać działanie usługi i opłaty za usługę?

Na życzenie użytkownika po utworzeniu zgłoszenia możliwe jest zatrzymanie usługi. Proszę pamiętać, że w takiej sytuacji zostanie wyczyszczona historia przeglądania i nie będzie możliwe korzystanie z usługi, a pozostały czas abonamentu zostanie utracony.

Czy Trackimo mogę śledzić na urządzeniach mobilnych?

Tak, dostępne są aplikacje na urządzenia mobilne z systemami: Android i  iPhone

Czemu powiadomienia SMS na komórkę przestały docierać?

Prawdopodobnie limit dostępnych wiadomości SMS w danym miesiącu został wykorzystany (zwykle jest to 10 wiadomości miesięcznie).Po kliknięciu „Zarządzaj abonamentem” znajdującego się po lewej stronie panelu dostępnego po zalogowaniu można wybrać opcję „Zwiększ miesięczną liczbę alertów SMS” i rozszerzyć liczbę dostępnych powiadomień na telefon komórkowy. Powiadomienia wysyłane mailem nie są limitowane.

Do czego mogę wykorzystać przyciski w Trackimo?

Po wciśnięciu przycisków wysyłane są powiadomienia. W Ustawieniach można zdefiniować do kogo (adresy e-mail lub numery telefonów) powiadomienia zostaną wysłane. Przyciski można wykorzystać według potrzeb, na przykład na początku i końcu drogi do szkoły, jako sygnał o gotowości do spotkania w porze lunchu itp.

Jeśli zrezygnuję z usługi czy będę mieć wgląd do mojej historii przeglądania?

Trackimo udostępnia dane z ostatnich 12 miesięcy i przez ten okres czasu od zakończenia świadczenia usługi dane śledzenia będą dla Ciebie dostępne. Możesz również wyeksportować historię do pliku csv. Gdy usługa jest zdeaktywowana dane historyczne są usuwane.

Czemu Trackimo wydaje dźwięki i jak je wyłączyć?

Tak, możesz wyłączyć tę funkcję w ustawieniach urządzeniach po zalogowaniu się w aplikacji.

Czym są GEO-strefy?

Geostrefy są czymś w rodzaju wirtualnych ogrodzeń. Możesz zastosować wiele stref. Przekroczenie którejkolwiek z nich spowoduje wygenerowanie alarmu z informacją która strefa została przekroczona. Strefy mogą poinformować Cię na przykład kiedy Twoje dziecko wyjdzie poza obszar domu czy szkoły lub jeśli auto opuści miasto.

Czy trackimo musi być ładowane przez 12 godzin za każdym razem?

Nie, 12 godzinny cykl ładowania wymagany jest wyłącznie podczas pierwszego ładowania. Standardowy czas ładowania to około 1-3 godziny zależnie od zastosowanej ładowarki.

W jaki sposób można zatrzymać opłacanie abonamentu?

Jeśli zakupione urządzenie posiada roczny abonament w cenie, to przez okres roku i po nim nie będą pobierane żadne opłaty. Przedłużenie na kolejny rok wymaga kliknięcia przycisku Odnów abonament a następnie wykupienia jednej z dwóch opcji – abonamentu rocznego lub miesięcznego.

Czym jest urządzenie Trackimo?

Urządzenie Trackimo wykorzystuje technologię GPS (Global Positioning System) oraz kartę SIM zamontowaną w urządzeniu w celu określenia swojego położenia. Dane lokalizacji urządzenia wyświetlane w portalu Trackimo.com wysyłane są poprzez sieć GSM niezależnie od miejsca występowania urządzenia.

Jaka jest standardowa gwarancja?

Standardowa gwarancja wynosi 24 miesięcy i nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych z winy użytkownika.

Jaka jest standardowa gwarancja?

Standardowa gwarancja wynosi 24 miesięcy i nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych z winy użytkownika.

Jaka jest dokładność GPS w urządzeniu Trackimo?

Urządzenie Trackimo przez większość czasu wskazuje lokalizację z dokładnością do 15 metrów/50 stóp. Niektóre czynniki atmosferyczne, utrudniony odbiór sygnału GPS w okolicach wieżowców i inne źródła błędów mogą mieć wpływ na dokładność odbiorników GPS i pogarszać precyzję urządzenia.

Jak można zlokalizować urządzenie Trackimo?

Nasz system pozwoli Ci zobaczyć lokalizację urządzenia przez stronę WWW po zalogowaniu do portalu www.trackimo.com lub za pośrednictwem jednej z naszych bezpłatnych aplikacji mobilnych, które można bezpłatnie pobrać z Google Play lub AppStore

Jak daleko moje Trackimo będzie śledzić lub lokalizować? Czy urządzenie powiadomi mnie, jeśli dana osoba lub rzecz, którą chcę śledzić opuściła określone miejsce, miasto lub kraj?

Nasz system jest zaprojektowany tak, aby zlokalizować urządzenie Trackimo wszędzie na świecie (bez dodatkowych kosztów lub opłat za transmisję danych za granicą). Wymagany jest tylko dostęp do sygnału sieci komórkowych GSM.Jeśli urządzenie znajduje się w obszarze bez zasięgu sieci komórkowej, funkcja GPS nie będzie mogła zgłosić swojej bieżącej lokalizacji, do czasu aż ponownie znajdzie się w obszarze z zasięgiem sieci. Po ponownym nawiązaniu połączenia urządzenie przekaże historię lokalizacji, którą można przeglądać w Internecie oraz w aplikacji mobilnej.Dodatkowo dzięki Inteligentnym alarmom możesz otrzymać powiadomienie, gdy tylko urządzenie opuści wyznaczoną strefę.

Czy moje Trackimo będzie działać w dowolnym miejscu?

Tak, urządzenie będzie działać wszędzie tam, gdzie dostępny jest sygnał telefonii komórkowej sieci 2G lub 3G (GSM) umożliwiający przesłanie danych do systemu niezależnie od kraju w którym się znajduje

Co powinienem zrobić, gdy po raz pierwszy uruchamiam Trackimo?

W pierwszej kolejności należy podłączyć urządzenie za pomocą standardowego przewodu USB do zasilania na minimum 12 godzin.Następnie należy umieścić urządzenie w miejscu, gdzie jest dobra widoczność GPS i włączyć je trzymając czerwony przycisk włącz/wyłącz znajdujący się w górnej części urządzenia. Po kilku minutach Trackimo ustali swoją pozycję, a krótkie wciśnięcie przycisku włączającego urządzenie spowoduje zapalenie się dwóch niebieskich diód na czas 4 sekund. Jeśli diody migają, to znaczy że pozycja nie została jeszcze ustalona.Następnie należy wejść na stronę trackimo.pl i kliknąć zarejestruj się i ustalić adres mailowy i hasło do strony trackimo. Na podany adres zostanie wysłany mail potwierdzający rejestrację.Po kliknięciu potwierdzenia należy zalogować się na stronie trackimo.pl i z menu wybrać opcję Aktywuj inne urządzenie, a następnie postępować zgodnie z formularzem

Po czym poznać, że Trackimo się ładuje?

Podczas ładowania baterii wolno miga czerwona bateria. Gdy urządzenie jest w pełni naładowane czerwona dioda pali się ciągłym światłem.Podczas pierwszego ładowania urządzenie należy pozostawić podłączone do ładowarki przez czas 12 godzin lub 24 godzin gdy urządzenie jest ładowane z komputera.

Jak aktywować urządzenie?

Po naładowaniu urządzenia przez co najmniej 12 godzin należy:
1. Włączyć urządzenie.
2. Otworzyć stronę internetową trackimo.pl, kliknąć przycisk „Zarejestruj się” i następnie podać adres e-mail niezbędny do logowania na stronie Trackimo i hasło.
3. Należy sprawdzić pocztę i potwierdzić rejestrację.
4. Po zalogowaniu na stronie trackimo.pl z górnego menu po prawej stronie należy wybrać (Zaloguj się)5. Następnie należy wybrać „Aktywuj inne urządzenie” i postępować zgodnie z instrukcjami.

Podczas procesu rejestracji konieczne będzie podanie ID urządzenia (Device ID) oraz czterech ostatnich cyfr numeru IMEI urządzenia. Znajdują się one na etykiecie na dolnej części pudełka lub pod baterią urządzenia. ID to 7-cyfrowa liczba (np. 1000137).Na końcu rejestracji należy nacisnąć przycisk SOS przez około 4 sekundy, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy, a następnie kliknąć pomarańczowy przycisk „Aktywuj teraz!”.


Czy alerty o niskim poziomie baterii i wyłączeniu się urządzenia mogą przyjść tylko w postaci wiadomości tekstowej?

Powiadomienia o niskim poziomie baterii mogą być wysyłane zarówno mailem, jak również poprzez wiadomości tekstowe SMS (łącznie maksimum 10 wiadomości SMS w ciągu miesiąca). Dodatkowo, stan naładowania widoczny jest po zalogowaniu w portalu

W przypadku anulowania usługi, czy możliwe będzie wyświetlenie historii i raportów?

Tak, będzie w dalszym ciągu można przeglądać dane historyczne śledzenia urządzenia Trackimo.

Wszystko co dotyczy twojego abonamentu

Zmiana abonamentu – wznowienie, zawieszenie, anulowanie…W sprawach związanych z abonamentem prosimy o kontakt telefoniczny z naszą infolinią lub drogą mailową wysyłając zgłoszenie na adres: contact@trackimo.eu. Należy podać numer ID urządzenia, którego dotyczy sprawa i krótko napisać w czym Państwo potrzebują pomocy.

Jak mogę wysłać opinię zwrotną?

Jesteśmy wdzięczni za wszelkie komentarze dotyczące urządzenia Trackimo i naszej aplikacji. Prosimy po prostu napisać do nas na adres: contact@trackimo.eu


PLN / EUR
Złoty polski
Euro